Veckan

Okay, here comes the weekly report.

Vi blev av någon anledning av med internet i söndags, så jag har tyvärr inte kunna göra någonting med min fina blogg. Alltså man blir helt handikappad utan internet. Fanns ju ingenting å göra

Vi har fått vårt nya nice schema nu, så jag har bara 9 lektioner i veckan. Hur soooft som heeelst. Man skulle kunna lägga alla mina lektioner på en dag och har 6 dagars helg, men hur kul vore det liksom? Nu har man ju iallafall lite å längta till.

Iallafall så kom jag 5 minuter försent till min första svenska C-lektion för jag hade en traktor och min ena grannes mamma (hon är dum i huvudet) framför mig på vägen till skolan. Hon körde inte om traktorn, eller det var typ inte ens en traktor, det var typ någon stor borrmaskin med hjul, och så låg hon istället mitt i vägen bakom honom så jag omöjligt kunde passera! Borrmaskinen låg typ i 20 km/h och jag rullade på 2an utan att gasa. Jag hade kunnat låta min bil rulla och hoppa ur den, springa ikapp hennes bil och slita ur henna ur den och sedan köra den i diket så jag kunde köra om. Så kände jag just då. Jag missade iallafall inget viktigt de där 5 minutrarna. Läraren var schysst och lite cool.

Det var den enda lektionen jag hade på måndagen.

På tisdagen så hade jag också bara en lektion. Slutade 10 då. Vi hade fysik breddning och gick igenom magnetröntgen litegranna ...

Jag och Simon jobbade med projektarbetet båda dagarna. Det går skitbra nu. Vi är typ klara.

I onsdags så skulle jag till tandläkaren nere i Stockholm, för jag skulle fixa mina tänder lite. Jag får värsta specialbehandlingarna för att jag råkade ut för en olycka som barn. Jag har fått gratis "slipning" eller vad man ska kalla det, och tandblekning för att fixa till skadorna. Det ser mycket bättre ut nu. Kommer se helt sjukt ut efter Mauritius. Jag kommer typ inte våga le för mina tänder kommer se så sjukt vita ut :o
Vi gick upp vid 3 på morgonen (jag, mamma och pappa) för att de skulle jobba, så jag kunde åka med dem in till huvudstaden. Jag la mig och sov på pappas skrivbord inne på hans kontor i 3 timmar. Sen kollade jag internet lite på min mobil. Coolt. Någon timme senare åkte vi till Eastmaninstitutet som det hette. Vi fick vänta lite på tandläkaren, men hon kom till sist och ropade in mig. En mycket trevlig dam vare. Jag fick iallafall ligga i 30 minuter med solglasögon under UV-ljus mot tänderna, samtidigt som de slipade och höll på. Jag åkte med pappa när han lämnade de sista fruktlådorna (som är ett av hans jobb).

I torsdags försov jag mig lite. Jag hade hunnit precis till svenskan om jag skyndat mig, men då hade jag omöjligt hunnit duscha och äta frukost, och jag ville verkligen inte åka oduscad till skolan, så jag hoppade över svenskan. Det var ju trots allt bara några redovisningar (säkert några skitbra, sorry till er som jag missade). Vi hade sen samhällskunskap och religion. Lagom intressant sådär.

igår, fredags, så hade jag bara en lektion och det var religion. Sekter och grejer pratade vi om. Intressant, hmm aaao. Efter det åkte jag hem och fixade lite för Simon skulle ju komma till mig. Vi skulle jobba med projektarbetet och se på film och grejer. Det gjorde vi också när han sedan kom hit. Det gick bra. Snabbt som tusan. Vi kollade på Pineapple Express (en skitkul film, rekommenderas!!!). Jag somnade som vanligt i slutet, men vaknade upp igen och låtsades som att ingenting hade hänt! efter det kollade vi lite på dator och annat. Kommer inte ihåg riktigt.

Nu sitter jag här och skriver så det bränner i händerna! Skjutsade hem Simon för några timmar sen, och jag och min bror har varit ute och åkt longboard i det fina vädret. Nu ska vi laga mat och sen ska jag spela fifa typ.

Är sjukt stolt över det här långa inlägget!!! Duktig är jag.

Ps. maten är typ klar nu. Min bror fick göra allt :p

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0