Torsdag 18

HELT OTROLIGT! I månader har jag försökt få sova hela den halvtimmen jag har ställt min klocka på. Jag har fortfarande inte lyckats. Jag överdriver inte heller, utan VARJE gång jag lägger mig och vilar, så blir jag väckt. Folk som vill ha skjuts hit och dit, någon som letar efter någonting eller bara undrar var jag är. Jag är som alltid på mitt rum och vilar - i 30 minuter. Är det för mycket begärt eller? Jag är inte arg på alla som väcker mig, utan bara att det händer. Det är så konstigt. Den här gången var det iallafall min kära syster som ville bli hämtad i ett iskallt stall, så det gör ingenting.

Hej förresten.

Idag har det varit en riktig skitdag. Den började så bra, men allt är den där religionslektionens fel. Jag och David satt och lekte på Google Maps på en dator i plugg-rummet för jag hade sagt till honom att lektionen började 13.00. Det var alltså mitt fel. Lyckligt ovetande satt vi där och planerade resor innan vi 12.45 bestämde oss för att gå och läsa på lite innan lektionen. När vi sedan kommer till fönstret in till lektionssalen ser vi att vår lärare står där och alla sitter där inne tysta och duktiga. Vi bestämmer oss då för att gå och kolla schemat, bara för att få reda på att vi är 30 minuter sena! Sen vågade vi inte gå in i klassrummet och säga att vi glömde bort tiden litegrann, så vi gick istället ner till teknikkorridoren och körde Hänga gubbe med ord från religionsboken i 2h.

Jag fick ett sms idag också, eller flera stycken faktiskt. Några som gjorde min dag lite bättre :) Men sms:et jag pratar om var iallafall från Folktandvården. De gav mig en tid imorgon kl. 13.15, och det betyder att jag missar min enda lektion imorgon, vilken råkar vara Religion!!! Vad ska jag göra? ...

Annars blir väl fredagen som alla andra dagar. Folk drar ut på alla möjliga ställen och har kul. Jag sitter väl som vanligt hemma utan att ha en aning om vad som händer. Tycker jag försöker vara en fin vän, men det lönar sig inte :) Jag ska iallafall upp och jobba ganska tidigt på lördagsmorgonen så jag skiter faktiskt i det. "Men vadå, om du ändå inte kan dricka, hur kul är det då?" Jag tycker att om man inte kan ha kul utan att dricka så bör man ta sig en funderare.

Jag tänker göra det till en kul fredag ändå.

Simma lugnt

Kommentarer
Postat av: Maria

Det är asnice och framförallt ekonomiskt att gå ut nykter. I torsdags drack jag alkoholfri öl (0.5%) och kaffe med mjölk (självfallet kaffe) på krogen och hade en fantastisk kväll.

Jag tror att det bara handlar om brist på social kompetens och ryggrad som gör att det är så otänkbart att gå ut nykter. Så köööör André! :D

2010-02-20 @ 20:39:52
URL: http://wedinmaria.blogg.se/
Postat av: Dockie

Fin blogg,

allt bra? :)

kram.

2010-02-20 @ 21:15:36
URL: http://dockie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0